Peter picavet ( Brasil sun travel) |
|
Door: Een ontevreden gast. - Gast
Datum: 13-08-2006 20:54:14 | | Indien je in Natal of waar dan ook in Brazilie een excursie boekt krijg je altijd netjes een voucher op naam als bewijs van deelneming.
De heer Peter Picovet met zijn Brasil Sun travel beweerd dat al zijn vergunningen en verzekeringen op orde zijn. Waarom houd Peter Picovet de boekingen wel netjes bij in een schriftje maar geeft hij aan geen enkele gast een deelname voucher af. Zijn vrouw is advocaat en hij weet precies wat hij wel of niet moet doen. Indien er een keer iets mis gaat heeft de gast geen enkel bewijs dat deze bij peter Picovet geboekt heeft. De bescherming die de Braziliaanse overheid in beginsel aan toeristen wil bieden kan zij in deze niet geven omdat je zelf geen enkel bewijs van een deelname kan overleggen. Heel slim van peter. Is er dan toch iets niet helemaal in order met de aansprakelijkheid van wat Peter Picovet met zijn Brasil Sun travel aanbied.
|
|
Door: Marianne Jansen - Gast
Datum: 07-09-2006 20:56:16 | | Dit zelfde bericht is al eens geplaatst op www.vakantiereiswijzer.nl en door heel veel mensen tegengesproken. Ik wil het ook tegenspreken. Wij zijn vorig jaar december in Natal geweest en hebben een paar fantastische excursies gedaan met Peter. We zijn op hele mooie plekken geweest waarvan ik zeker weet dat we er anders nooit gekomen waren. Peter is een sympathieke hardwerkende vent en het is onbegrijpelijk dat er mensen zijn die hem onderuit proberen te halen. |
|
Door: Martijn - Gast
Datum: 10-10-2006 16:26:12 | | aan de ontevreden gast of zal ik zeggen een concurrent,
Ik ben het zeker met marianne eens.
Altijd makkelijk he om iemand zwart te maken op internet.
|
|
| |
|
|
Door: Saskia - Gast
Datum: 11-10-2006 09:21:17 | | Ik vermoed ook dat er wel eens een concurrent achter de kritiekberichtjes zou kunnen zitten.
Gun ieder het zijne zal ik maar zo zeggen.
Ik ben zelf met de hostess op excursie geweest, maar heb goede verhalen over Peter gehoord.
Ik denk dat het gewoon persoonlijk is en laat de vakantieganger niet het slachtoffer worden van de "excursie vete".
|
|
Door: dre - Gast
Datum: 27-10-2006 14:24:20 | | Wat die ONTEVREDEN GAST nou zit te verklaren slaat alles.
Wij zijn net terug van Brazilie en hebben enkele dingen ondernomen met Peter.
Wij kunnen alleen maar zeggen dat hij prima is en dat hij zijn afspraken wel nakomt en je WEL een voucher krijgt van alle besproken excursies die je bij hem boekt!
Hij en zijn vrouw Rose zijn kanjers en rennen zich letterlijk en figuurlijk de benen onder de ..... uit voor hun klanten.
Dat kun je echter niet zeggen van die saaie en slome Iwan van onze reisorg.Hij kwam over(en niet alleen bij ons hoor, ook bij andere vakantiegangers die hem als reisleider hadden) als of hij liever lui als moe was.
De meeting die ons beloofd was ging niet door omdat we maar met 15 personen waren.
We konden de dag na aankomst om 18.15 bij hem komen en thats it en dan konden we excursies bij hem boeken.
Nou dat was voor ons aleen teken dat hij ons te min vond.
Hijnkon zeker niet genoeg aan ons verdienen(provisie en zo). Dus voor ons was de keus al heel snel gemaakt dat we contact kregen met Peter.
En daar hebben wij zeer zeker Geen spijt van.
Dus het moet nu maar eens afgelopen zijn met al die onzin verhalen over Peter en laat hem zijn werk doen zoals hij dat graag doet.
|
|
Door: peter - Gast
Datum: 22-07-2007 15:25:39 | | die peter waar jullie het over hebben maakt op een heleboel forums reclame, door zich eigen voor te doen als toerist die dan zogenaamd een leuke vakantie met hem in brazilie heeft gehad. |
|
Door: Langslaper - Gast
Datum: 14-08-2007 07:56:40 | | In ieder geval is de Peter waarover het gaat iemand die een permanent visum heeft in Brazilie, ten tweede een reisbureau officieel heeft geregistreerd zowel bij de Braziliaanse KVK als bij de Braziliaanse Toeristenorganisatie.
Veel sterker kan het niet zijn op papier. Of de kwaliteit goed is, dat moet je zelf maar ervaren. In ieder geval is het een officieel reisbureau net zoals FlyBrasil en Mauricios.
Alle andere "advertenties" zijn van piraten, die zwart werken en waarbij je enorme risico's loopt.
Maar de zuinige hollander moet het zelf maar uitzoeken.
En degenen die tegen deze "club" ageren hebben waarschijnlijk daar persoonlijke redenen voor; waarschijnlijk diezelfde zwartwerkers die alle regels aan de laars wensen te lappen. En waarvan ik hoop dat ze ééndaags de rekening hiervoor gepresenteerd gaan krijgen. |
|
Door: Cora - Gast
Datum: 15-09-2007 00:01:09 | | wij hebben een paar dagen geleden nog een excursie geboekt bij Peter. Ik kan niet anders zeggen dat ik het een hele leuke dag vond. het zou alleen een ochtendje zijn maar uiteindelijk hebben we pas s'avonds afscheid genomen. En de kosten voor de excursie zijn hierdoor niet omhoog gegaan. We hebben echt van alles gezien en een hoop wat we niet bij de andere excursies aangeboden hebben gekregen.(t was nl onze laatste dag en hadden dus al wat excursies gedaan) bij Peter vond ik het echt maatwerk, afgepast op onze behoeftes. Peter bedankt voor de leuke dag!! en doe Rose de groetjes. |
|
Door: sebastiaan kusters - Gast
Datum: 22-09-2007 11:25:33 | | ik ben vorig jaar met mijn vriendin in brazilie geweest en hebben alle trips bij peter gedaan, ik kan je 1 ding zeggen...... het was allemaal super geweldig we hebben volop genoten. en de kritieken die ik her en der op internet lees zijn gebaseerd op niks het zijn gewoon jaloerse concurrenten die hem zwart willen maken omdat ie gewoon zeer goed werk afleverd waar hum misschien nog iets van kunnen leren. |
|
Door: Langslaper - Gast
Datum: 27-09-2007 07:55:19 | | Enige wat wel te denken zet is het volgende:
iedereen die hier meent te melden dat de excursies met deze persoon meer te bieden hadden dan met de anderen, melden nooit wat dan precies het verschil was.
Bovendien een beetje raar; iemand die hier voor 2 a 3 weken op vakantie komt, boekt niet bij meerderen dezelfde excursie: Dus hoe je dan een vergelijk maken.
Maar het belangrijkste van alles: er wordt ALTIJD GEZEGD DAT HET NIET DUUR WAS ZONDER DE PRIJS TE VERMELDEN.
Dan denk ik: dit is gewoon sluikreclame van de persoon zelf.
Als ik een goede ervaring heb, dan zou ik alle details melden. Waarom het beter was dan bij een ander, en uiteraard ook de prijs.
Het rare is, dat zodra het over taxiprijzen gaat, hotelprijzen gaat, vliegprijzen gaat etc... iedereen het bedrag vermeldt.
Maar bij excursies via X,Y of Z dan wordt er alleen vermeldt dat het niet duurder was dan bij A, of dat het goedkoop was.
Een beetje slimmer forumlezer zou hier zijn conclusies uit moeten kunnen trekken.
En aan de excursie aanbieders: wees eens echt eerlijk en vermeldt dan je prijzen, en wat je te bieden hebt. En anders gewoon "oprotten" om het om mijn manier te zeggen.
Ben nu toch echt van mening dat alle positieve berichten hier gewoon zijn geschreven door Peter zelf.
Succes dan zou ik zeggen, maar de leugen achterhaald de waarheid toch wel. |
|
Door: Marja en ton - Gast
Datum: 14-10-2007 11:55:10 | | Wij zijn vorig jaar in Natal geweest en hebben en zeer goede ervaringen met peter gehad. Ik denk dat de toerist op kwaliteit rekend en die krijg je bij peter. ik snap de kinezinne niet. Brazilie is een groot land en een ieder kan daar een boterkam verdienen door aan de slag te gaan en niet door iemand zwart te maken op internet. Volgend jaar is het voor ons weer Natal en een een aantal nieuwe excursies van Peter. |
|
Door: Sponzzzo - Gast
Datum: 22-10-2007 09:00:17 | | Langslaper:
"De mensheid wil nog altijd bedrogen worden." |
|
Door: langslaper - Gast
Datum: 25-10-2007 06:11:08 | | Zelf krijg ik de indruk dat er momenteel 500 nederlanders in natal zijn die excursies aanbieden aan landgenoten, er zal dus wel een moment aanbreken dat deze 500 "ondernemers" elkaar zwart gaan maken, want zo groot is de vijver niet en de kwaliteit nog vele malen minder.
Zelf zou ik als toerist gewoon met een braziliaans bedrijf een excursie willen maken; ik ben hier toch immers als toerist in brazilie???
Waar zijn de avonturiers gebleven?
Domme vraag natuurlijk, want als je een plaatje maakt van de gemiddelde (nederlandse/europese) toerist, dan is het de "harde" werker of uitkeringstrekker met een minimum aan vakantiebudget. |
|
Door: Flecha - Gast
Datum: 28-10-2007 21:54:38 | | Het lijkt mij juist prettiger en geruststellender om in een ver vreemd land met een landgenoot op excursie te gaan. |
|
Door: Sponzzzo - Gast
Datum: 03-11-2007 18:48:25 | | Nou, mij niet.
Gegarandeerd dat die Één-Oog in het land der Blinden je een poot uitdraait.
Zou zoiets zijn dat jij als Turk met je Familie door een Turkse landgenoot (op Klompen) de dingen van Volendam uitgelegd krijgt. Zelf snapt ie d'r ook geen ene reet van.
Of dat speciaal voor jou als Jap, de kaasdragers in Alkmaar ook allemaal Orientale spleetogen zijn.
Jakkes, wat een decadente gedachte.
|
|
Datum: 04-11-2007 22:35:15 | | Lngslpr, legt nu net uit dat er in Natal wel 500 Nederlanders zijn die excursies aanbieden, dus geen één-oog in het land der blinden.
Als ik zelf naar een ver buitenland ging, zou ik liever een gids hebben die uit mijn eigen land komt en ter plekke woont. |
|
Door: BUU. - Gast
Datum: 05-11-2007 15:27:21 | | Blijf dan lekker in eigen land Flecha, als je door landgenoten rondgereden wil worden, lekker onder de Hollanders dus. De beste gids is de gids uit het land zelf, die de taal spreekt, de mensen kent, de beste plekjes kent, er geboren en getogen is.
Ik weet nog goed toen ik hier pas was, met de buggy op pad en dan bij het pontje zo´n gidsje mee, die je op staan te wachten aan de andere kant van het water. Die jongens gidsen je overal naar toe.
Als je achter het glas veilig airconditioned Brazilie wil meemaken dan is dat natuurlijk jouw vrije keuze, met je Nederlandse gids. Als je geluk hebt deelt hij nog de Telegraaf uit ook ! |
|
Datum: 05-11-2007 21:21:41 | | Het is helemaal niet zo dat de lokale gids per definitie beter is. Maar al te vaak zal hij geen voor de toerist verstaanbare taal spreken. Hij kent de cultuur van de toerist nauwelijks zodat hij bv. moet leren welke door de toerist de beste plekjes gevonden worden, welke zijn gewoonten zijn, etc.
Als die lokale gids kan leren kan die buitenlander die er woont het net zo goed in omgekeerde richting. Als ik naar Cambodja zou gaan, zou ik graag een Braziliaanse of Noord-Europese gids hebben en geen Cambodjaan die ik nauwelijks kan verstaan. Voor de gemiddelde NLse toerist is Cambodja even vreemd als Brazilië.
|
|
Door: BUU. - Gast
Datum: 06-11-2007 15:09:42 | | Quote: Hij kent de cultuur van de toerist nauwelijks |
Ik dacht dat het omgekeerd was Flecha, ik dacht dat de toerist voor de cultuur van de lokale bevolking kwam, maar volgens jou moet de gids zich dus niet richten op de eigen cultuur maar op die van de toerist ?   
Neem nou zo´n man als Eric Lornoy, die de hele jungle en de Pantanal doorkruist, die neemt toch ook geen NL-gids mee. De BESTE gids komt uit de regio die jij bezoekt alszijnde toerist ! |
|
Datum: 06-11-2007 22:34:07 | | Jazeker, als hij de cultuur van de toerist niet kent weet hij ook niet wat de toerist belangrijk vindt of hier komt zoeken, waar hij bij het eten misschien helemaal niet van houdt, of vanwege religie niet mag eten etc. etc.
Eric Lornoy is natuurlijk duidelijk een ander soort toerist en natuurlijk heeft die veel meer aan echt lokale mensen. Maar hij is geen doorsnee toerist en die had ik wel in mijn gedachten: iemand die een pacote van 2 weken koopt bv. Dat is toch het gros wat er in Natal op bezoek komt dacht ik. |
|